CSI Udon Thani

Themen Starter
Samuel
Deaktiviert

Re: CSI Udon Thani

Beitrag von Samuel »

Update:

Udon-News.com hat das deutsche Opfer im Bangkok Hospital besucht > Bericht

Von dieser Stelle aus herzlich "Gute Besserung".
:wai:
berfall-Peter-S-Udon-Thani.jpg
berfall-Peter-S-Udon-Thani.jpg (9.64 KiB) 3076 mal betrachtet
Gruss
Sam UTH

Themen Starter
Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

Ich bin nun sehr gespannt wie mit den jugendlichen Tätern umgegangen wird.
Vermutlich bleibt's bei einer Ermahnung.

Wenn's nach mir ginge:
Ich würde die Jugendlichen inkl. deren Eltern in der Schule um 08:00 beim Fahnenaufzug antreten lassen und dann den versammelten Schülern durch die Polizei klarmachen lassen, dass so etwas nicht akzeptiert wird.
Die Jugendlichen müssten dann zur Strafe einen Monat lang jeden Tag um 06:00 vor dem Fahnenaufzug den Pausenplatz sauber wischen.

Aber ich weiss schon - das geht in Thailand nicht - von wegen Sia naa - ihr wisst schon - Gesicht verlieren etc.
Etwas zynisch sage ich da: Man kann nur das Gesicht verlieren wenn man vorher eines hatte.....
X(
Gruss
Sam UTH

Themen Starter
Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

Update:

Herr S. wurde gestern aus dem Bangkok Hospital entlassen.
Er sei jedoch immer noch schwach und leide unter Erinnerungslücken.
Der ADAC habe dem Bangkok Hospital per Fax bestätigt, dass er die Spitalrechnung von 541'000 THB komplett übernehme.

Glück im Unglück?
Ich schätze mal ja.

Wünsche Herr S. weiterhin vollständige Genesung.
:wai:
Gruss
Sam UTH

Michaleo
Administrator

Beitrag von Michaleo »

Samuel hat geschrieben:Der ADAC habe dem Bangkok Hospital per Fax bestätigt, dass er die Spitalrechnung von 541'000 THB komplett übernehme.
Das freut mich auch für ihn.
Es als Glück zu bezeichnen, wenn eine Versicherung zahlt, wofür man sie abgeschlossen hat, dünkt mich ein bisschen abgebrüht.
Schliesslich hat er ja die Prämie bezahlt.

Für Schweizer Expats sieht es allerdings etwas anders aus: wer nicht mehr in der Schweiz angemeldet ist, kann meines Wissens von der Reiseversicherung ausgeschlossen werden.
Da ist es dann wirklich Glück, wenn sie trotzdem bezahlt.
Freundliche Grüsse :)

Themen Starter
Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

Schreckliche Verbrechen passieren auf der ganzen Welt.
Nun leider auch in Udon Thani.

Hinweis: Auf das unverpixelte Foto verzichte ich bewusst.
L-)

Bangkok Post
Published: 27/02/2016 at 03:26 PM
Online news:

Woman believed burned alive in Udon

UDON THANI — A young woman whose burnt body was found near a local garbage dump may have been alive when her attacker set her on fire, police said on Saturday.

The motive for the attack is a mystery but it wasn't robbery. A handbag, a smartphone, a ring and some 1,000-baht banknotes were found at the scene.

The body was discovered in the woods near the municipal waste disposal site, about 200 metres from the Nong Na Kham-Sam Phrao Road, said Pol Lt Col Sananchai Morthaisong, a duty officer at the Muang district police station.

The woman, aged between 15 and 20, had sustained bruises on her neck and the area at the base of her ear had been struck by a hard object. Because her tongue was protruding, police believe she might have been burned alive.

Pieces of burned jeans, a pink blouse and a bedsheet with ABC letters were found near the body. Officers also found pieces of a partly burned brown handbag, a smartphone, a heart-shaped gold ring, other belongings and some 1,000-baht banknotes.

Sarawut Singphut, 22, a municipal worker at the waste disposal site, said he and other workers spotted black smoke billowing into the sky near the site around 5.30pm on Friday. The smoke lasted about 30 minutes before vanishing. They did not regard it as unusual and did not go to check. The body was discovered on Saturday morning by a local resident.

Pol Col Banchop Seehanawee, acting chief of Muang district police, said officers had yet to identify the victim. The attackers might have used the bedsheet to cover the body of the woman and her belongings before setting them on fire, he added.
Gruss
Sam UTH

Michaleo
Administrator

Beitrag von Michaleo »

Furchtbar, das arme Ding, und noch so jung.
Sicher ein Beziehungsdelikt.
Freundliche Grüsse :)

thaithom
Deaktiviert

Beitrag von thaithom »

Wie zu erwarten: Der Ehemann war's!
Gruss Thomas
"Kun Chang"

Themen Starter
Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

Die Polizei hat den Täter offenbar bereits gefasst.
Quelle: https://www.facebook.com/Homenewstv?fref=ts
Quelle: https://www.facebook.com/Homenewstv?fref=ts
12801323_230112907340268_2515559678726748014_n.jpg (82.06 KiB) 2944 mal betrachtet
Gruss
Sam UTH

Themen Starter
Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

Heute in der Früh erneut ein schreckliches Verbrechen in Udon Thani.
Das Opfer hat im Delight Restaurant an der Adulyadej Road als Kellnerin gearbeitet.

Bangkok Post
Published: 20/03/2016 at 03:22 PM
Online news:

Pregnant woman stabbed to death

UDON THANI -- Police are looking for a man suspected to have stabbed a six-month pregnant woman to death with a knife in Muang district early Sunday, according to Khao Sod online.

Pol Capt Niwat Jaengkrathok, the duty officer at Muang district police station, said a police team, the staff of a medical unit from Udon Thani Regional Hospital and rescuers of a charity foundation rushed to Soi Pracha-uthis 2 off Adulyadej road in tambon Mak Khaeng on being informed that a woman was found to have been seriously hurt in the middle of the soi at about 1.35am.

In the soi, they found the woman who was covered with blood. She had been stabbed 16 times in the neck and chest. The medical staff tried to save her through first aid treatment but were not successful. The woman died shortly afterward.

She was found to be about six-months pregnant. An ID card found on her identified her as Chamai Ruangphueng, 31, of Sakon Nakhon's Song Dao district.

She worked as a waitress of a restaurant about 300 metres away from the spot.

A witness who worked at the restaurant told police that he saw Chamai walk out of the restaurant alone into the soi. Another witness said he saw the woman who was already badly injured and trying to ask for help. He also saw a man run away from the spot.

Pol Lt Col Channarong Makpisuth, a police investigator, said police were gathering more information about the man who ran away and would look for him for further investigationing to establish the reason for the murder.
Gruss
Sam UTH

Navamin

Beitrag von Navamin »

@Samuel
Was sollen eigentlich all die doofen Horrorstories in einem Forum von Membern für Member? Wo und was ist der "added value" dieser Informationen? Bitte um Aufklärung, vielleicht übersehe ich etwas bei Deinem gesteigerten Mitteilungsbedürfnis !
mfg
Navamin
Antworten

Zurück zu „Udon Thani“ | Ungelesene Beiträge